9 Temmuz 2013 Salı

Laptoplarda dikkat edilmesi gerekenler.

Öncelikle yazımı okumadan önce kendinize " Ben performans ağırlıklı mı laptop almak istiyorum, Yoksa Bataryası iyi olan ve yeni oyunların Kalitesini ortaya ayarlasam bana yeter " mi diyorsunuz ? Batarya mı, performans mı ?

Benim cevabım batarya yönünde, Çünkü performans arasaydım gidip masaüstü bilgisayar alırdım. Her yere laptobumla fişinide götürmektense ; Laptobumun bataryasınıda alır güzelce 2-3 saat oyunumu oynarım.

Peki hangi laptobun batarya ağırlıklı, hangisinin performans ağırlıklı olduğunu nereden anlarız ? Bunun için bakmanız gereken yer " İŞLEMCİ " intel'in bundan 1.5 yıl önce bulduğu yeni teknolojisiyle işlemcilerinin sonlarında " U " serisini belirtmiştir. [ ÖRN : intel i5 - 3337U ] . Bunların performansı düşük olur. Normalde 2.2 ghz olan işlemciler, 1.8ghz olarak U serisi uyarlanmıştır. 17 watt elektrik kullandıkları için oldukça fazla batarya tasarrufu sağlar.

Laptoplarda dikkat edilmesi gereken 2. nokta ekran kartlarıdır. Paylaşımlı ekran kartı olan laptobu sakın almayın. Çok üzülürsünüz. Bunun yanında alıcağınız laptobun ekran kartını iyice araştırınız. mhz leri düşük olmasın. Aşşağıda benim önerdiğim laptobun ekran kartına bakarak, sizin alıcağınız laptobun ekran kartını kıyaslayabilirsiniz. Bunun için google oldukça işinize yarayacaktır.

Benim Önerim DELL INSPIRON 5521 laptop serisidir. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder